Start-up Premium Corner

De pizza-automaat: een gouden idee

Door Michiel Dijkstra - 12 september 2017

Op zijn zestiende had hij een gouden idee voor een bedrijf: pizza-automaten bouwen. Nu werkt Jordi Hillenga (20) hard om er een internationaal succes van te maken. Een dag uit het leven van de jonge ondernemer.

Hoe begin je een bedrijf? Jordi Hillenga stapte op zijn zeventiende bij zijn neef in de auto om naar Frankrijk te rijden. Hij had het idee opgevat om pizza-automaten te gaan verkopen: je kiest een pizza, betaalt met je pinpas en er komt een kant-­en-klare opgewarmde pizza uit. ‘Ik had gelezen dat pizza het horecaproduct is waarvan de verkoop het snelst groeit.’ Op internet had hij een Frans bedrijf gevonden dat de automaten maakte die hij voor ogen had.

Laden…

Onbeperkt Elsevier Weekblad lezen?

Lees elke week meer dan 70 nieuwe premium artikelen al vanaf 1 euro per week.

Verder lezen?

U heeft momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van Elsevier Weekblad lezen? Profiteer dan van onze tijdelijke aanbieding en sluit vandaag nog een abonnement af. U leest Elsevier Weekblad Digitaal al voor slechts € 4 per maand. Abonnement stopt automatisch.

Word abonnee

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw inloggen

Premium Corner

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.