Het Effect van Direct

Social, digital, content, personalized, activatie of direct marketing. Hoe je het ook noemt; wij noemen het Direct. Direct in de ogen van de ontvanger. Direct in het hart van uw klant. Direct is de impact van iets dat écht raakt, persoonlijk en relevant is. Op het juiste moment, in de juiste context. Van regionale flyeractie tot slimme banner-actie. Het draait om het effect.

PostNL Direct

Een boodschap die uw doelgroep in beweging brengt. En zo voor u het gewenste resultaat oplevert. Want daar draait het uiteindelijk om; meer klanten in uw winkel of webshop, meer omzet, een bestand vol nieuwe klanten en het behouden van uw klantenkring. Slim, effectief en doelgericht.

Whitepaper 1Lees de resultaten van het uitgebreide PostNL-onderzoek naar gebruik van marketinginstrumenten en de efficiëntste manier van reclamemaken in het eerste deel van onze whitepaper-serie.
Download hier »

Whitepaper 2Bekijk in het tweede deel van onze whitepaper-serie de handvatten die PostNL formuleerde om u te helpen met het vinden en mobiliseren van de juiste doelgroep.
Download hier »

Whitepaper 3Lees in het derde deel van onze whitepaper-serie hoe u op relatief eenvoudige manier kan uitvinden wat uw klanten zoeken en hoe u ze vervolgens aan u kunt binden.
Download hier »

Whitepaper 4De drijfveren van uw klanten begrijpen is van groot belang. Lees onze tips&tricks om tot een beter klantinzicht te komen in het vierde deel van onze whitepaper-serie.
Download hier »

Whitepaper 5Meer klanten aantrekken is de grote wens van iedere ondernemer. Maar hoe krijgt u dat voor elkaar? Lees de tips in het vijfde deel van onze whitepaper-serie.
Download hier »

Whitepaper 6Hoe haalt u het meeste rendement uit reclame-activiteiten? Maak kennis met de opties die tot uw beschikking staan in het zesde deel van onze whitepaper-serie.
Download hier »

Dit is een partnerpagina. De redactie van Elsevier Weekblad is niet verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Reclame gaat om vertrouwen’

Opvallen tussen de drieduizend reclameboodschappen die we dagelijks krijgen: hoe doe je dat? En welke middelen zijn effectief? Daarover lieten zo’n 150 ondernemers zich bijpraten tijdens het MKB Reclame-event van PostNL en Elsevier, dat plaatsvond in het Oude Magazijn in Amersfoort. Volgens onderzoek vindt de helft van de mkb’ers het een uitdaging om – binnen … Continued

Lees verder

Zo zet u social media, e-mail en netwerken het effectiefst in

Ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb) gebruiken in de eerste plaats social media om bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten te vinden, blijkt uit onderzoek. Hoe kunt u deze en andere mediakanalen zo effectief mogelijk inzetten? Ondernemers zetten voor zowel bestaande als potentiële klanten flink in op social media. Daarnaast versturen ze e-mails, … Continued

Lees hier alle tips!

Ondernemers in het mkb doen promotie zelf

De overgrote meerderheid van de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb) doet het meeste zelf op het gebied van marketing, reclame en promotie, zo blijkt uit onderzoek. Het bedenken van reclames, advertenties en acties komt doorgaans uit de koker van de ondernemer (of het bedrijf) zelf. Dat geldt ook voor het bepalen en beschrijven … Continued

Lees hier alle tips!

Laat online en offline marketing elkaar versterken

Welk mediakanaal kunt u het best inzetten om bestaande en potentiële klanten te bereiken? Direct mail via de brievenbus of toch een advertentie op Facebook? Gelukkig hoeft u niet te kiezen: het kan allebei. Wie online en offline marketing goed op elkaar afstemt, zorgt ervoor dat het één het ander versterkt. Zo haalt u meer … Continued

Lees hier alle tips!

Laat zien wie u bent met een online video

Met een bedrijfsvideo vertelt u het verhaal van uw bedrijf. Een goede bedrijfsvideo inspireert en overtuigt klanten van de waarde van uw producten of diensten. Vijf tips om van video een succes te maken. 1. Kijk het kunstje af Op het internet zijn veel bedrijfsvideo’s te vinden, goede en slechte. Doe daar uw voordeel mee! … Continued

Lees hier alle tips!

Van meer naamsbekendheid naar hogere omzet

Vergroten van de naamsbekendheid is het voornaamste doel van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb), wanneer zij een reclameactie voor potentiële klanten beginnen. Om ook de omzet te verhogen is meer nodig. Onbekend maakt onbemind. Het is dan ook niet verwonderlijk dat 82 procent van de ondernemers in hun reclameacties probeert om naamsbekendheid onder … Continued

Lees hier alle tips!

Haal meer omzet uit nieuwe klanten

Ruim de helft van de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb) wil meer omzet halen uit nieuwe klanten, blijkt uit onderzoek dat PostNL liet uitvoeren. Hoe doe je dat? Meer omzet halen uit nieuwe klanten is voor ondernemers de grootste uitdaging: 56 procent worstelt hiermee. Dat blijkt uit onderzoek dat DirectResearch in opdracht van … Continued

Lees hier alle tips!

Meer omzet halen uit bestaande klant

Ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb) investeren het meest van hun marketing- en reclamebudget in het vinden van potentiële klanten, blijkt uit onderzoek dat PostNL liet uitvoeren. Hoe kun je nog meer omzet halen uit bestaande klanten? Bestaande klanten zorgen ervoor dat de zaak blijft draaien. Toch zie je dat niet terug in de … Continued

Lees hier alle tips!

Met weinig budget klanten vinden

Een mooie tv-commercial is niet weggelegd voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb). Het is voor de helft van de ondernemers überhaupt een uitdaging om met hun beperkte budget nieuwe klanten aan te trekken. Dat blijkt uit onderzoek van PostNL. Welke mogelijkheden zijn er wél? Een ruime meerderheid van de ondernemers in het mkb … Continued

Lees hier alle tips!

Maak kennis met Tessa Duste van Rooflife

Wij geloven in een persoonlijke boodschap. Communicatie op het juiste moment, in de juiste context. Dit is ook een van de uitdagingen van Tessa Duste van Rooflife. Zij is een van de geselecteerde ondernemers uit het MKB Marketing Onderzoek. Met haar deelname heeft zij een reclamecampagne gewonnen van PostNL. Wat verwacht zij van PostNL? Wij … Continued

Bekijk hier de video van Tessa

Maak kennis met Frans van de Polder van Fruitmandje

Wij geloven in een persoonlijke boodschap. Communicatie op het juiste moment, in de juiste context. Dit is ook een van de uitdagingen van Frans van de Polder van Fruitmandje. Hij is een van de geselecteerde ondernemers uit het MKB Marketing Onderzoek. Met zijn deelname heeft hij een reclamecampagne gewonnen van PostNL. Wat verwacht hij van … Continued

Bekijk hier de video van Frans