TerZake – Moederdag

Bij Moederdag horen geschenken en uitstapjes, al sinds het feest aan populariteit won. TerZake Moederdag verkent de zakelijke trends in de hotelbranche en in de wijnhandel. Ook onderzoekt TerZake het veranderende
beeld van moeders in de commercie.

Hieronder vindt u de artikelen die in de printversie van TerZake – Moederdag verschenen. Daarnaast kunt u hier de pdf downloaden.

TerZake is een bijlage van Elsevier Media Lab en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Elsevier Weekblad. De thematiek komt tot stand op basis van wensen van adverteerders en de artikelen worden door onafhankelijke journalisten gemaakt.

Uit en toch thuis

Logeren in een hotel was nog nooit zo leuk. Hoteliers bieden hun gasten steeds meer beleving en creëren het ultieme thuisgevoel. Slapen is bijzaak geworden. ‘De reiziger van nu kiest een hotel dat bij zijn lifestyle past.’ Loop op een doordeweekse dag eens hotel The Hoxton aan de Amsterdamse Herengracht binnen. Het restaurant is een … Continued

Lees verder

De vergeten druif rukt op in Europa

Na de vergeten groenten op ons bord is het nu tijd voor de vergeten druif in het wijnglas. De tophoreca en de wijnhandel zien de zeldzame, biologische en natuurlijke wijnen snel opkomen. Een chardonnay of een sauvignon blanc? Het is de standaardvraag van elke ober wanneer we op een zonnig terras een witte wijn bestellen. … Continued

Lees verder

Moeders 2.0 in de reclame

Bedrijven die moeders willen bereiken, doen er volgens marketeers goed aan vrouwen in meerdere rollen aan te spreken. Van de huisvrouw tot de moeder die een wereldreis maakt met haar man en kinderen. ‘Ego en gezin vloeien steeds meer samen.’ Voor de bloemenindustrie, parfummerken en chocoladeproducenten — traditiegetrouw de leveranciers van klassieke moederdagcadeaus — is … Continued

Lees verder