cultuur Premium Corner

Bescheiden look: de prei verdient meer lof

Door Bram Hahn - 21 april 2017

Je kunt nog zo boven op de trend zitten, niet elk nieuw hip restaurant redt het. Dat gold helaas ook voor Swych, ­onderdeel van het NH Hotel Doelen in Amsterdam. Swych was het geesteskind van chef-kok ­Rudolph Brand, die er een ‘flexitarisch’ menu introduceerde.

Dat was geen marketingpraatje om hoofdstedelijke hipsters naar de mond te praten. Flexitarisch betekende echt dat groente de hoofdmoot vormde en dat vlees en vis als bijgerecht konden worden besteld. Een concept dat je meer ziet, maar niet vaak zo consequent doorgevoerd. Het eten was uitstekend, maar sprak de internationale ­clientèle van het hotel blijkbaar niet voldoende aan.

Laden…

Onbeperkt Elsevier Weekblad lezen?

Lees elke week meer dan 70 nieuwe premium artikelen al vanaf 8 euro per maand. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van Elsevier Weekblad lezen? Dat kan al vanaf 8 euro per maand. Bekijk onze abonnementen.

Word abonnee

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.