Leven en dood Premium Corner

Overleden: Ferrée, Sleeuwenhoek, Bettencourt en Bergman

Door Gerlof Leistra - 26 september 2017

Reclameman Hans Ferrée (87) overleed dinsdag 19 september. Voor DAF bedacht hij ‘het pientere pookje’ en voor D66 ‘het redelijk alternatief’. Hij introduceerde Citroëns Lelijke Eend en schreef de eerste campagne voor Sire. In 1999 werd Ferrée uitgeroepen tot salespromotor van de twintigste eeuw. Hij was een van de eerste trendwatchers en maakte begin jaren zestig het trendboek In & uit.

Laden…

Onbeperkt Elsevier Weekblad lezen?

Lees elke week meer dan 70 nieuwe premium artikelen al vanaf 8 euro per maand. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van Elsevier Weekblad lezen? Dat kan al vanaf 8 euro per maand. Bekijk onze abonnementen.

Word abonnee

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.