Taal Premium Corner

Holland: ‘The Netherlands’ ruikt niet naar wiet

Door René van Rijckevorsel - 15 oktober 2019

Holland heeft het verbruid. In het buitenland moet Nederland bekend worden als ‘The Netherlands’, als het ligt aan de verantwoordelijke ambtenaren in Den Haag. Wie zich introduceert met ‘I am from Holland’ zou namelijk ‘clichébeelden’ oproepen van tulpen, molens, kaas en wiet. Bovendien past ‘Holland’ niet bij de pogingen om toeristen te verleiden Amsterdam (Noord-Holland) en ­Kinderdijk (Zuid-Holland) in te ruilen voor bestemmingen ­elders in Nederland.

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf 8 euro per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van Elsevier Weekblad. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van Elsevier Weekblad blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Word abonnee

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner
Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.