cultuur

Belastingdienst stopt reclame met ‘Barbie’

Door Shari Deira - 22 mei 2013

De Belastingdienst stopt met een het uitzenden van de radiospot met televisiepersoonlijkheid Barbie. Reden voor het staken van de commercial is onder meer de discussie hierover in de media.

Dat meldt een woordvoerder van het ministerie van Financiën woensdag.

Toeslagen

Barbie, die eigenlijk Samantha de Jong heet, is bekend van diverse realityseries, waaronder Oh oh Cherso. De Belastingdienst liet De Jong optreden in een reclamespot over toeslagen.

Volgens een woordvoerder was het een spotje met een knipoog over het feit dat Nederlanders veranderingen in hun leven moeten doorgeven aan de Belastingdienst. Maar het is niet de bedoeling ‘dat de commercial zelf onderwerp van discussie wordt’.

Werkstraf

De Jong, die eerder dit jaar een werkstraf kreeg voor betrokkenheid bij een vechtpartij, kwam onlangs wederom negatief in het nieuws. Er werd een inval gedaan bij haar bar in Scheveningen en haar echtgenoot, Michael van der Plas, werd verdacht van drugshandel.

CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt liet aan RTL Boulevard weten dat hij het niet eens is met de keuze voor Barbie. ‘Een verkeerd signaal en zeer zorgwekkend.’

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.