cultuur

RTL Boulevard reageert op kritiek: niets verdiend aan sms-actie Friso

Door Servaas van der Laan - 12 augustus 2013

Entertainmentprogramma RTL Boulevard heeft maandagavond een lading kritiek over zich heen gekregen naar aanleiding van een sms-actie voor het overlijden van prins Johan Friso. Maar volgens RTL was alle ophef op niets gebaseerd.

Kijkers van het programma konden per sms condoleance-berichten sturen die tijdens de uitzending in een balk onder in beeld werden getoond.

Omdat werd gedacht dat hier 1,50 euro per sms voor moest worden betaald, kreeg het programma een stortvloed aan kritiek over zich heen.

Schoften

‘De Schoft van de Dag Award gaat naar RTL Boulevard. SMS’en voor geld over de dooie prins,’ Twitterde ‘professioneel buttkicker’ Jan Dijkgraaf.

Andere Twitteraars bestempelden de actie van RTL Boulevard met ‘smakeloos’, ‘walgelijk’ en ‘wat een idioten’.

Ook de Facebook-pagina van het programma stroomde vol met verontwaardigde berichten.

Onbekende bestemming

Maar een woordvoerder van RTL laat weten dat de ophef op niets is gebaseerd en ontkent dat de zender iets aan de smsjes verdient. ‘Die 1,50 euro bestaat niet. Ik weet niet waar dat idee vandaan komt,’ zegt de woordvoerder op Twitter.

Prins Friso overleed maandagochtend in Paleis Huis Ten Bosch op 44-jarige leeftijd.

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.