cultuur

Nieuwe Revu, Panorama en Playboy verkocht aan Pijper Media

Door Fieke Hamers - 17 juli 2014

Uitgever Sanoma heeft de mannentijdschriften Panorama, Nieuwe Revu en Playboy verkocht aan Pijper Media. Eerder verkocht Sanoma Wieler Revue en Lekker 500 aan de Groningse uitgever.

In 2013 maakte het Finse Sanoma een grootschalige reorganisatie bekend waarbij 500 van de 1600 voltijdbanen in Nederland zullen verdwijnen. Het bedrijf richt zich nog op 17 focusmerken, waaronder Libelle, Viva, Flair, Margriet en Donald Duck.

Andere titels zijn onder ‘strategische heroriëntatie geplaatst. In het kader hiervan gingen vorige maand al 19 titels naar New Skool Media.

‘Iconisch’

Pijper Media is al meer dan veertig jaar een familiebedrijf. Anton Pijper is verheugd met de overname: ‘De titels Panorama, Nieuwe Revu en Playboy zijn stuk voor stuk iconische merken, waar generaties mee zijn opgegroeid. Samen met de redacties zien wij er naar uit om deze sterke merken met nieuw elan verder multimediaal uit te bouwen, zodat ook toekomstige generaties niet om deze merken heen kunnen’.

De 23 medewerkers van de drie titels verhuizen mee van Sanoma naar Pijper Media.

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.