Biologische producten Premium Corner

Geen kroketje meer bij Wessanen

Door Liesbeth Wytzes - 13 april 2018

Wessanen is één van de oudste bedrijven van Nederland, en het gaat goed, sinds 1765. Dat komt door een CEO die keuzes maakt voor duurzame, biologische producten. Zo eet hij zelf ook. ‘Dit is een CEO die in zijn product gelooft.’

‘Vroeger,’ zegt analist Fernand de Boer van de Belgische bank Degroof Petercam, die het bedrijf al jaren volgt, ‘kreeg je tijdens een bijeenkomst bij Wessanen een paar kroketten, van hun merk Beckers. Nu krijg je na afloop een tas met biologische producten mee.’

Vroeger was je daarmee misschien niet zo blij geweest. Om biologisch voedsel hing een walm van geitenwollensokken, van wereldverbeteraars met afritsbroeken. Natuurwinkels roken muf en naar oude muizen.

Laden…

Onbeperkt Elsevier Weekblad lezen?

Lees elke week meer dan 70 nieuwe premium artikelen al vanaf 8 euro per maand. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van Elsevier Weekblad lezen? Dat kan al vanaf 8 euro per maand. Bekijk onze abonnementen.

Word abonnee

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.