economie

Sanoma België schrapt 65 banen

Door ANP - 24 maart 2016

MECHELEN (ANP) – Sanoma België schrapt 65 banen. Dat maakte de Belgische tak van het Finse mediabedrijf donderdag bekend na afloop van een vergadering met de ondernemingsraad.

Sanoma gaf ook aan dat het de integratie van de Belgische tak met Sanoma Nederland verder doorvoert. Die zal volgens het mediabedrijf leiden tot een meer ,,wendbare organisatie, die beter is afgestemd op een snel veranderende marktomgeving”. Daarbij wordt ook geprofiteerd van schaalvoordeel, aldus de onderneming.

Sanoma België verkocht vorig jaar een groot deel van zijn activiteiten. Zo werden de tijdschriften Humo, Story, Teve-blad en Vitaya verkocht aan De Persgroep. Het belang in De Vijver Media werd overgedaan aan Telenet. Sanoma wil zich in België richten op ‘vrouwen’ en ‘home & deco’. In Nederland is Sanoma onder meer bekend van mediamerken als NU.nl, AutoWeek, Donald Duck, Libelle en SBS6.