economie

Wessanen houdt baat bij biologische trend

Door ANP - 26 april 2016

AMSTERDAM (ANP) – Wessanen heeft ook afgelopen kwartaal geprofiteerd van de groeiende populariteit van biologische voedingsmiddelen. Het moederbedrijf van merken als Zonnatura, Bjorg en Clipper voerde de verkopen verder op en haalde een hoger bedrijfsresultaat dan een jaar eerder.

Wessanen meldde dinsdag een omzet van 143 miljoen euro over het eerste kwartaal. Dat was 8,5 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2015. Het bedrijfsresultaat verbeterde met 15 procent naar 14,1 miljoen euro. De nettowinst slonk met 28 procent naar 9,1 miljoen euro. Dit kwam doordat vorig jaar een eenmalige winst werd geboekt op de verkoop van een bedrijfsonderdeel.

De belangrijkste merken van Wessanen boekten een dubbelcijferige groei. Het in biologische voedingsmiddelen gespecialiseerde bedrijf is naast Nederland ook actief in onder meer Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië.