economie

‘Minder bedrijven haken in op Spelen’

Door ANP - 03 augustus 2016

AMSTERDAM (ANP) – De Oranjekoorts zit er bij bedrijven daags voor de start van de Olympische Spelen in Rio de Janeiro nog niet erg in. Twee dagen voor het ontsteken van de olympische vlam lopen er 22 Rio-campagnes van Nederlandse bedrijven. Dat waren er vier jaar geleden voor aanvang van de Spelen in Londen 28, zo constateerde marketingbureau Activate&co.

Een deel van de officiële sponsoren van het evenement, zoals McDonald’s, Zilveren Kruis en Randstad heeft in Nederland nog geen publiciteitscampagne gelanceerd. Daar komt bij dat bedrijven die geen officiële link hebben met de Spelen mogelijk minder snel inhaken, omdat sportkoepel IOC vier jaar geleden erg actief was op bedrijven die zonder te betalen wilden meeliften met het evenement.

Gedurende de Spelen in Londen kwam het aantal campagnes uiteindelijk uit op 65, maar dat aantal wordt nu zeker niet gehaald, zegt Frank de Bruin van Activate&co. ,,Als we op 40 acties uitkomen dan is het veel. Mogelijk komen er nog campagnes bij van wat supermarkten. Die kunnen bijvoorbeeld gebruikmaken van het sponsorschap van fabrikant Procter & Gamble.”