economie

‘Hudson’s Bay wordt compleet anders dan V&D’

Door ANP - 06 april 2017

AMSTERDAM (ANP) – Warenhuizen van de toekomst, dat moeten de winkels worden die Hudson’s Bay (HBC) later dit jaar in Nederland opent. Volgens het Canadese bedrijf is een vergelijking met het vroegere V&D absoluut niet op zijn plaats.

HBC wil van zijn warenhuizen hier een soort laboratorium maken, waarin nieuwe technologieën worden toegepast. Daarbij mikken de Canadezen vooral op een gewoon, Nederlands publiek. HBC wordt nadrukkelijk geen discounter en de keten richt zich ook niet op rijke Chinese toeristen die hier luxe artikelen komen kopen.

,,Iemand die ons vergelijkt met V&D zal door het dolle heen zijn als hij bij ons naar binnen loopt. Wat wij gaan doen is hier nog nooit eerder vertoond”, zo benadrukte topman Jerry Storch donderdag op een persbijeenkomst.

HBC start dit jaar met tien Nederlandse winkels en mikt uiteindelijk op zo’n twintig filialen in ons land.