René van Rijckevorsel

Zoveel goede reacties op Juist: we gaan bijna blozen

Door René van Rijckevorsel - 22 juli 2013

Drie weken geleden lanceerden wij ons maandblad: Elsevier Juist. Hoe spannend is het om in deze tijden van teruglopende oplages en een kwijnend geloof in de kracht van print met een echt blad te komen (dat overigens ook online en op iPad beschikbaar is)!

De reacties zijn tot nu toe zeer bemoedigend, om niet te zeggen: aanmoedigend. Als NRC Handelsblad schrijft dat het nieuwe product een slimme zet is, dat het een ‘goed stevig nummer’ is en dat de krant zich al verheugt op nummer 2, dan mag je niet klagen.

En als Het Parool opmerkt dat Juist er goed uitziet, chique ook en ‘beslist aantrekkelijk’ is, tja, dan ga je bijna blozen.

Loftuitingen

Ook op Twitter, toch een beetje de nieuwe graadmeter als het gaat om het intellectuele Volksempfinden, zijn er veel loftuitingen. Hieronder vindt u een kleine bloemlezing uit alle reacties tot nu toe.

Complimenten moeten zich uiteraard materialiseren. En ook dat gaat goed. De verwachtingen voor de losse verkoop zijn uitstekend en er is al een fors aantal abonnementen afgesloten. En dan moet de (tele-) marketingcampagne nog beginnen.

Beter

Uiteraard zien wij als makers wat er beter kan (en dat zal ook gebeuren), maar de basis voor het blad staat. Een positief getoonzet fraai maandblad met een brede horizon voor mensen die zélf iets van het leven willen maken. We zijn nu druk bezig met nummer 2, dat hopelijk nummer 1 zal overtreffen.

U weet ons te vinden met uw opmerkingen (complimenten mogen ook nog steeds): juist@elsevier.nl (e-mail) of @ElsevierJuist (Twitter).

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.