Mode-ondernemer Premium Corner

Nikkie Plessen: ‘Ik kan heel slecht stil genieten’

Door Ron Kosterman - 24 augustus 2018

Mode-ondernemer Nikkie Plessen (33) dendert door. ­Onlangs lanceerde ze een nieuw label, FIFTH HOUSE. Nu is ze Duitsland aan het veroveren. Als dat staat, ziet ze verder.

Nikkie Plessen heeft één keer per jaar, eind december is dat, heel droge handen. Die maand heeft ze de ene na de andere deadline gehad. De nieuwe collecties moesten af, de campagne en de fotoshoots geregeld, de shows georganiseerd en de salescontracten getekend. ‘Ik kan mijn stress niet zo goed uiten. Aan mijn handen merk ik: nu is het klaar. Kennelijk moet dat toch mijn lichaam uit.

‘Dan moet ik naar de zon en doe ik twee weken helemaal niks. We gaan altijd naar Dubai, altijd naar hetzelfde hotel. Misschien moet ik eens wat anders proberen, ja, maar dit geeft ook wel rust. Mijn dochtertje is acht en komt er al acht jaar. Mijn zoontje is drie. Ze kennen alle kindjes daar en alle hoekjes in het hotel. Dat is heel relaxt.’

Veel energie

Nikkie Plessen (Utrecht, 1985)

Werd bekend als actrice. Als dertienjarige debuteerde ze in de soap Onderweg naar morgen. Ze speelde onder meer in de komedie Kees & Co en de film De Grot. In 2011 begon ze haar modebedrijf.

Verder is Plessen één brok energie. Ze stuitert bijna – ook vandaag, terwijl de temperatuur buiten tegen de 35 graden loopt. In het hoofkantoor van NIKKIE en NIK&NIK, een prachtige villa in het Amsterdamse Museumkwartier, is het koel. Plessen gaat gekleed in een strakke, zwartrode jurk van NIKKIE, het merk waarmee haar bedrijf in 2011 begon. Ondanks de snit en de kleuren oogt de creatie luchtig genoeg.

Die energie bracht haar ver. Zelf zegt ze: ‘We doen lekker ons best.’ NP Fashion omvat naast NIKKIE en NIK&NIK (voor kinderen) NIKKIE SPORTS, het met het Britse topmodel Kate Moss opgezette label Selected by Kate Moss en, sinds kort, FIFTH HOUSE, waarvan het Nederlandse topmodel Doutzen Kroes het gezicht is. Plessen heeft ook een YouTube-kanaal voor kinderen, Yours Today, inclusief opnamestudio. Daarop kan ze met NIK&NIK adverteren. ‘Met mijn vrouwenmerken kan ik in Vogue, Grazia of Linda terecht. Voor kinderen moet je op YouTube zijn.’

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf 8 euro per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van Elsevier Weekblad. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van Elsevier Weekblad blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Word abonnee

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner
2018
Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.