Gerlof Leistra Premium Corner

NS moet reizigers in coronatijd compenseren: de klant is koning

29 juli 2020

De OV Ombudsman vindt dat abonnementhouders van de NS die vanwege corona niet konden reizen, compensatie verdienen. De NS weigert, maar ontvangt zelf wel 750 miljoen euro van de overheid om de gevolgen van de crisis op te vangen. Geef actieve voorlichting en behandel de klant als koning, vindt Gerlof Leistra.

De meeste van de 2,6 miljoen abonnementhouders van NS hebben de afgelopen maanden vanwege de coronamaatregelen niet of nauwelijks gereisd, maar betaalden maandelijks wel het volle bedrag. Slechts 5 procent heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid een pauze in te lassen. Bij de duurdere abonnementen stopten zes op de tien gebruikers.

Probleem is dat veel klanten niet weten dat ze hun abonnement tijdelijk kunnen bevriezen. Bij klachten verwijst NS naar de voorwaarden op de eigen site. Boodschap: zoek het maar uit. Het was logischer geweest alle klanten per mail te wijzen op de mogelijkheden om het abonnement tussentijds aan te passen of tijdelijk te stoppen.

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf 8 euro per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van Elsevier Weekblad. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van Elsevier Weekblad blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Word abonnee

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner
Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.