stijl

Beyoncé gaat samenwerken met Hennes en Mauritz

Door Kelly van Alphen - 21 maart 2013

Zangeres Beyoncé is het nieuwe gezicht van de zomercampagne van modeketen Hennes en Mauritz (H&M). En dat niet alleen, Beyoncé werkte zelf mee aan het ontwerpen van de collectie.

De Zweedse modeketen liet dit donderdag weten via Twitter.

Mrs. Carter

De nieuwe campagne heet ‘Beyoncé as Mrs. Carter in H&M’, waarmee wordt verwezen naar haar uitverkochte wereldtournee ‘The Mrs. Carter Show World Tour’, die ze op 15 april start. De zangeres zal volgens de site Women’s Wear Daily deze zomer te zien zijn in advertenties, reclamefilmpjes en op billboards.

Nederlands duo

De collectie is op in Nassau op de Bahama’s gefotografeerd door het Nederlandse duo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin.

Het bijbehorende reclamefilmpje, dat online en op televisie te zien zal zijn, is geregisseerd door Jonas Âkerlund. In het filmpje is Standing on the Sun te horen, een nummer van Beyoncé’s nieuwe album, dat later dit jaar zal uitkomen.

Vanaf mei

‘Beyoncé heeft haar eigen stijl verwerkt in de kleding,’ zegt Ann-Sofie Johansson, hoofdontwerper bij H&M. ‘Ze maakte onder meer een jurk, een strandjurk met een split, shorts en mouwloze shirts.’ 25% van de totale verkoopopbrengst gaat naar het goede doel Wateraid.

De collectie van Beyoncé is vanaf begin mei te koop in H&M-winkels wereldwijd en via de webshop van de keten.

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.