stijl

Beyoncé werkt samen met modehuis Gucci

Door Kelly van Alphen - 05 maart 2013

Modehuis Gucci lanceert samen met Beyoncé, Salma Hayek-Pinault en Frida Giannini een nieuw initiatief: Chime For Change. De campagne is in het leven geroepen om vrouwen wereldwijd te steunen en inspireren.

Chime For Change is volgens de oprichters ontstaan uit ongenoegen over de ongelijke kansen die vrouwen krijgen. Het doel is om via werving de kansen voor vrouwen te vergroten.

Wakker schudden

Beyoncé is blij om als mede-oprichter een bijdrage te kunnen leveren aan de campagne: ‘[…] Jonge vrouwen moeten worden opgevoed met de gedachte dat sterk zijn en alles kunnen. Het is aan ons om de wereld wakker te schudden en ik voel mij bevoorrecht om een voorbeeld te zijn voor anderen,’ zegt de zangeres in de Britse Vogue.

Chime For Change concentreert zich op drie aspecten van vrouwenrechten: opleiding, gezondheid en gerechtigheid. ‘Ik denk dat het belangrijk is om meisjes en vrouwen in te laten zien wat voor mogelijkheden ze hebben,’ laat Giannini weten.

Inauguratie

Ook beroemdheden als Julia Roberts, Jada Pinkett Smits, Meryl  Streep, Francois-Henri Pinault en Arianna Huffington werken mee aan de campagne.

Eind januari ontstond er een relletje rond het optreden van Beyoncé tijdens de inauguratie van Barack Obama. Er werd getwijfeld of ze het volkslied wel live had gezongen. Beyoncé gaf later toe meegezongen te hebben met een eerder opgenomen versie.

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.