stijl

Van catwalk naar huiskamer: vijf modehuizen met een interieurlijn

Door Nadia Stolk - 18 februari 2014

Steeds meer modehuizen hebben ook een interieurcollectie op de markt gebracht.Veel modehuizen ontwerpen naast design-kleding nu ook kussens, bedden, tafels en zelfs behang.

Het zijn vooral de Italiaanse modehuizen die het voortouw nemen in de uitbreiding naar interieurdesign. Elsevier.nl zet vijf modemerken op een rij die u niet meer alleen in de kledingkast terugvindt.

Missoni

Het handelsmerk van het Italiaanse modemerk Missoni is duidelijk aanwezig in de interieurcollectie. De kleurenprints, met name de zigzagprint, komen steeds terug in de interieurproducten.

Louis Vuitton

Het Franse modemerk Louis Vuitton heeft de ‘luxe reis’ hoog in het vaandel met zijn bekende kisten, koffers en tassen. Voor de avontuurlijke reiziger met ‘Wanderlust’ bracht het merk vorig jaar de collectie Objets Nomades uit. Zestien meubelontwerpen met een innovatief en praktisch design.

Versace

Ook Versace laat in de interieurcollectie duidelijke overeenkomsten zien met de stijl van de kleding. Felle kleuren, glamour en ‘less is bore’. Het merk heeft naast meubilair ook vloerbedekking en behang in de collectie.

Armani

In het lijstje van prestigieuze modemerken mag Emporio Armani niet ontbreken. De producten van de Armani Casa-lijn zijn terug te vinden in de Armani-hotels en Armani-koffiehuizen.

Ralph Lauren

Het Amerikaanse modemerk Ralph Lauren maakt naast goud en glans ook gebruik van neutralere kleuren. Ook loopt de collectie zeer uiteen: van tafels en bedden naar een schaakbord en notitieboekjes.

Ingelogde abonnees van Elsevier Weekblad kunnen reageren.